söndag 14 februari 2010

4-siffrig vinst igår tog Betfair kontot upp...

till 5-siffrigt och det är jag förstås väldigt nöjd med. Det betyder över 100% i vinst sedan starten utav det här experimentet 24/1. Det betyder också att det jag pysslar med på Betfair och dom strategierna jag tradar efter fungerar, väldigt bra dessutom.

Igår var det lite blandad kompott på spel objekten, ÄNTLIGEN fick jag trada lite tennis, det var väldigt längesen och det var väldigt kul att jag fick så pass bra utdelning, det smakar mersmak. Söderling är vidare till final där han ställs mot Youzhny, tycker han ska ha en bra chans att ta hem det, hur som haver blir det en intressant match.

Var sen t o m inne och petade lite på skidskytte marknaden och låg helrätt ända fram till den sista sekunden men det var mest på skoj så den förlusten tar jag med ett leende.

Fotbollen är inte så mycket att säga om, tick-trading som vanligt, men i ett fall blev det lite annorlunda och det hade med att förutsättningarna helt plötsligt ändrades och i och med det bytte jag strategi och gick åt andra hållet.

I matchen mellan Derby-Birmingham och ställningen 1-1 hade jag tickat ihop 52:- grönt runtom på U2.5 målsmarknaden, inget mer med det men mot slutet av matchen annonserar 4:e domaren att det är hela 6 minuters tillägg. Jag ser att boka oddset lyser 1.14 och jag får igenom 434:- utav dom 500:- jag tryckte dit.

Här gäller följande, vid 6 minuters tillägg går oddset oftast upp ett par tick (marknaden korrigerar för det onormala tidstillägget) och jag kan ev gröna ur med 1-2 ticks plus ELLER jag får ett NO RISK freebet på ett mål till i kanske 1-3 minuter där oddset kommer att hålla sig över eller runt just 1.14, eller så jag kan t o m hålla bettet ner till under 1.10 eftersom jag också hade lite grönt att jobba med.

Vad händer??? Birmingham får en frispark i farligt läge som sen resulterar i mål.

Där har ni lite ticktrading strategi som jag använder mig av :-).

Spelade sen rakt av på 0-0 i matchen mellan Man C-Stoke med tanken att det skulle bli en jämn första halvlek för att sen gröna ut i halvtid och det liret hade suttit om inte Stoke backen hade glömt att sätta på vinterdäcken, men, men, det här liret hade jag inte tagit om jag inte redan hade legat på plus.

-20:- posten är en 500:- lay utav Birmingham i ledning 1-2 och någon minut kvar att spela och det liret höll på att sitta då Derby´s Robbie Savage tokdundrade en frispark i ribban :-(

För övrigt så kom det nyheter att Maurone Chamakh är klar för Arsenal, bra skit det. Det roliga är att han tydligen ska ha tackat nej till 100000:-/månad mer i lön från Liverpool, haha, så jäkla rätt, vem vill spela för den skitklubben (ursäkta alla som håller på Liverpool).

Dagens betsizer:

På kontot innan dagens drabbning: 9008.13:-

Ticktrading: Upp till 2252:-
Swingtrading: Upp till 180:-
Pre-match trading: Upp till hela kontosaldot.

Dagens mål: 1% i vinst d v s 90:-.
Utfall/resultat: +14.27% = +1286.35:-
På kontot: 10294.48:-

5 kommentarer:

  1. Hej,

    Hur länge innan du börjat med bloggen har du tränat på dina strategier?
    Känner du ngn gång att du riskar för mkt i trading in-play?
    Lever du på detta?

    mvh john

    SvaraRadera
  2. Tjena John.

    Kul att du läser bloggen.

    Jag har tradat på Betfair i ca 5-6 år nu, inte riktigt säker men jag har hållit på ett bra tag och därför har jag också sett en hel del, vad som händer med odds i vissa lägen och dylikt, studerat marknaderna helt enkelt. Efter det så har jag tänkt ut mina egna strategier och tradar sen stenhårt efter dom.

    Det är väldigt sällan, t ex när jag tick-tradar fotboll som jag känner att risken är för stor då jag, som jag nämnt tidigare, alltid tradar ickelägen där chans till mål är i det närmaste obefintlig. Skulle såna tillfällen uppstå, t ex om jag får en oddsrörelse emot mig har jag alltid en stopp/loss placerad, alternativt, jag rödar just den traden, det kommer alltid nya matcher och nya lägen att ta trades på.

    Om vi sen tar swingtradingen så ser ju min stakingplan ut som den gör vilket betyder att jag bara kan/ska riskera upp till 2% vilket skyddar pengarna i långa loppet.

    Jag lever inte på mitt Betfair tradande, man kan säga att det är en del utav mina inkomster, min huvudsakliga syssla är trading på valuta marknaden men det är en annan historia.

    Men eftersom jag är grymt fotbolls/sport intresserad så var steget inte direkt långt till att börja trada på Betfair. I'm a sucker for trading:-)

    Ha det.

    SvaraRadera
  3. ok, coolt.
    Fortsätt med bloggen, helt klart intressant.
    Så du menar att valutamarknaden genererar mer cash procentuellt än betfair? ;)
    Bra jobbat aw..

    John

    SvaraRadera
  4. Hehe, inte om man jämför procentuellt med det här experimentet direkt:-)

    Däremot så blir det svårare att få bet matchade fort på t ex målmarknaderna när man kommer upp i lite size på betten. Det är lättare att dubbla 5000:- än 100000:- på Betfair så att säga.

    Forex har jag tradat sedan -97 och byggt upp stora positioner från i princip ingenting, men som sagt, det är en annan historia och kanske en ny blogg:-)

    SvaraRadera
  5. Bra där på Birmingham.

    SvaraRadera