lördag 6 februari 2010

Hur såg tradingen ut igår då?

Tänkte visa lite vad som var tvunget att göras igår för att gneta ihop mina 140:- plus.

Skulle ha tagit en screenshot på marknaden egentligen men det är ju lätt att vara efterklok, visste ju inte igår att jag skulle få för mig att skriva den här posten idag, haha.

Trading rangen, där mest pengar hade omsatts när jag kommer in i marknaden låg mellan 2.44-2.48 och 2.42 tradas för tillfället.

Jag lägger mig då för att få odds uppåt i rangen, lägger mig på 2.44, 2.46 och slutligen 2.48 (med dubbla bet). Det hade endast matchats någon tusenlapp på 2.50 så där låg taket och också min stoploss.

Oddset puttrar sen uppåt och jag blir matchad hela vägen upp och mycket riktigt tar det stopp för marknaden efter att 2.48 blivit matchat igen och marknaden börja trilla på neråt igen.

När vi sen närmar oss matchstart grönar jag ut mig till 2.42 och får också med mig en sudd på 2.40, klart.

Det var vad som hände, resten av kvällen gick till att dricka lite rödtjut med sambon:)



Innan någon nu börjar hugga så är kontot jag använder ett gammalt konto som jag har dammat av för just den här utmaningen, därför ligger min avgift på 5%, nu fick jag det sagt också, hehe.

Jag reviderar lite i min stakingplan också. För pre-match trading får hela saldot användas, eventuell förlust regleras med en tight stop/loss.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Hur ser det ut med vinst kontra risk?
    Hur mycket av kassan förloras om en trade skulle gå åt fel håll?

    SvaraRadera
  2. Det beror lite i hur dom matchade betten ligger samt hur mycket som är matchat men stopp/lossen bör hamna någonstans runt 2% (av totalen) när det är utrödat och klart.

    Ofta, inte igår dock, samlar jag grönt på hög i o m att jag tar ett tick åt gången (låt säga, in på oddset 1.99, ut på 1.98) och då finns det ju grönt som används för utökad S/L, får jag in ett tick kan tål jag ett till tick emot så att säga.

    Vinst kontra risk räknar jag inte på inför varje enskild trade, jag vet att jag har rätt fler gånger än vad jag har fel så det gäller bara att minimera skadan så mycket som möjligt dom gånger det går åt fel håll (har inte hänt ännu).

    SvaraRadera