måndag 15 februari 2010

Varför du ska använda stopp/loss när...

du pre-match tradar!

Sitter precis med en röd bok pre-match på matchen mellan Tenerife-Mallorca.

Här är vad som hände, 1.85/1.86 tradas när jag kommer in och jag lägger mig och oddsfiskar lite på 1.89 och 1.90.

Då bestämmer sig en storfräsare för att boka av sina bets (kolla över 100000:- spiken i grafen) och det löser sen ut stopp/lossar som jag och andra har lagda i marknaden och det blir en så kallad "short squeeze".

Oddset går från 1.85 till 1.94 i ett nafs för att sedan fortsätta ända upp till 1.98 och sitter man då med större belopp inne i marknaden är det mindre roligt, en sådan rörelse kostar ganska mycket rött och att sitta kvar med traden när matchen sen startar är idioti, don't do it, använd alltid stopp/loss om/när du pre-match tradar.



Läs, se & lär:-)

2 kommentarer:

  1. hej undrar var du sr fotbollsmatcherna live, på tv är det ju fördröjt mycket så det är svårt att köra inplay, finns det nån snabb stream?

    /kalle

    SvaraRadera
  2. Tjena Kalle.

    Jag kollar på fotboll live på tv.

    Fördröjningen var ett problem förra året men i år är det i det närmaste live man kan kolla, det är bara att jämföra suspended blinket med när det händer på tv'n.

    Viasat och Tv4 sport har en pytteliten fördröjning men det är ändå inget som inverkar på min trading.

    SvaraRadera